Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Motivace žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí ke vzdělávání v období nouzového stavu
BLÁHOVÁ, Nikola
Práce se zaměřuje na nalezení pedagogických přístupů, které motivují žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí k distanční výuce. Cílem práce je identifikace efektivních způsobů zapojení žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí do distanční výuky. V teoretické části je zmíněna interakce vlivů podílející se na formování osobnosti žáka ze sociálně znevýhodněného prostředí, zohledněn je také vliv těchto faktorů při vzdělávání a motivaci ke vzdělávání. Pozornost je obrácena zejména na pojmenování a identifikaci termínu žák ze sociálně znevýhodněného prostředí a související rizika. Následující část se zabývá motivací žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí a problematikou přechodu těchto žáků na distanční výuku v době nouzového stavu. Jedná se o kvantitativní typ výzkumu. Byla použita dotazníková metoda výzkumného šetření, na jehož základě byly zodpovězeny výzkumné otázky, týkající se možností podpory a motivace žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí.
Žákovská pojetí vědy a vědců a možnosti jejich ovlivnění
Šmídová, Petra ; Dvořák, Dominik (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Cílem této práce bylo popsat konkrétní žákovská pojetí vědy a vědců a navrhnout možnosti jejich ovlivnění. V teoretické části jsou popsány známé poznatky o žákovských pojetích vědy a vědců a výzkumy zabývající se touto problematikou. Dále jsou popsána pojetí výuky přírodních věd na prvním stupni ZŠ ve vybraných státech a v České republice. Empirická část obsahuje výzkum založený na rozhovorech, dotaznících a dětské kresbě, zaměřený na získání informací o tom, co žáci prvního stupně ZŠ o vědě a vědcích vědí a jak k nim přistupují. Výsledky výzkumu odhalují, že žákovská pojetí vědy a vědců jsou různorodá a že role mimoškolních aktivit byla u vybraných žáků významnější než vliv školního vyučování. V závěru jsou představeny možné varianty k ovlivnění žákovských pojetí v této oblasti vhodné k začlenění do výuky.
Sítě krychle jako prostředek pro rozvíjení geometrického myšlení žáků prvního stupně ZŠ
Koubová, Zdenka ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Kloboučková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem sítí krychle a jeho využití u žáků prvního stupně základních škol. Blíže se zabývá tvorbou a realizací úloh vhodných pro přirozené uchopení tohoto tématu u mladších žáků. Závěry jsou založeny jak na výsledcích experimentů s žáky, tak na zhodnocení vlastních pedagogických postojů v průběhu tvorby této práce.
Využívání školních automatů, bufetů a obchodů s potravinami v blízkosti školy žáky ZŠ
Fischerová, Zuzana ; Svačina, Štěpán (vedoucí práce) ; Piecha, Roman (oponent)
Bakalářská práce si kladla za cíl zmapovat využívání nákupních možností ve škole a v jejím okolí, podmínek, které využívání ovlivňují, a nákupních preferencí žáků základní školy. Na základě získaných dat jsou zformulovány možnosti intervence, které má škola, aby přispěla ke zlepšení stravovacích návyků svých žáků. Autorka cítí potřebu se problematikou stravovacích návyků u nezletilých zabývat a zjišťovat možnosti pozitivního ovlivnění. Teoretická část práce shrnuje výživová doporučení pro období školního věku, pojednává o psychologických specifikách jednotlivých vývojových období. Práce také poskytuje informace o mezinárodních snahách ovlivnění životního stylu mladé generace, o konkrétní realizaci v České republice a dalších zemích, věnuje se doporučení Světové zdravotnické organizace, informuje o některých podpůrných programech v České republice a snahách o regulaci výrobků prodávaných ve školách. V neposlední řadě je část práce věnována dětské obezitě - její prevalenci, příčinám, důsledkům a možnostem prevence, a také mentální anorexii jako nemoci typicky se vyskytující v období dospívání. Praktická část, při níž byla využita výzkumná metoda dotazníkového šetření, měla za cíl zjistit nákupní preference žáků základní školy ve školních bufetech, automatech a obchodech v blízkosti školy, případně...
Práce s pomůckami v geometrii 1. st. ZŠ
Nováčková, Kateřina ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Slezáková, Jana (oponent)
diplomové práce: Tématem diplomové práce jsou učební pomůcky pro výuku geometrie na 1. stupni základní školy. Teoretická část představuje možné přínosy užívání učebních pomůcek v souvislosti s poznávacím procesem žáka a vzdělávacími cíli geometrie. Praktická část se zaměřuje na situaci ve školách. Představuje pomůcky, které jsou na školách používány, a způsob jejich využití. Vychází z dotazníkového šetření cíleného primárně na učitele 1. stupně ZŠ. Jedna samostatná kapitola je věnována pomůckám používaných v Montessori školách. Uvádí názvy jednotlivých pomůcek, způsob jejich využití a většinou i fotografii dané pomůcky. V poslední části diplomové práce jsou formulovány didaktické zásady pro práci s pomůckou v geometrii. Dále jsou uvedeny dva experimenty představu- jící možný způsob využívání pomůcek. Pomůcky v těchto experimentech splnily své funkce, jež jsou uvedeny v teoretické části, a jejich využití tedy bylo přínosné.
Možnosti distanční výuky českého jazyka na 1. stupni ZŠ
Žáčková, Kateřina ; Hájková, Eva (vedoucí práce) ; Babušová, Gabriela (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na hledání možností distanční výuky českého jazyka na 1. stupni základních škol. Cílem práce je podrobně se zabývat a zjišťovat, jak probíhá distanční výuka českého jazyka na 1. stupni základních škol, a jaká je úroveň osvojení učiva u žáků vzdělávajících se distanční formou studia. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zabývá obecným pojednáním o základním vzdělání a vzdělávání. Dále stručně charakterizuje Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Poté podrobně rozebírá distanční vzdělávání, stručně vymezuje komunikační nástroje, a v závěru shrnuje předmět český jazyk a jeho vyučování. Praktická část obsahuje dvě výzkumná šetření, která jsou podrobně strukturována. Použita byla jak metoda kvalitativní, tak metoda kvantitativní. V prvním výzkumném šetření zjišťuje efektivitu distančního vzdělávání v českém jazyce na vybraných základních školách v konkrétních ročnících 1. stupně základních škol. Zároveň také charakterizuje práci učitele v on-line hodinách českého jazyka. Druhé výzkumné šetření zkoumá formou dotazníku to, jak probíhá distanční výuka českého jazyka na 1. stupni základních škol. Dotazníkové šetření vyplňují učitelé, kteří vyučují český jazyk na 1. stupni ZŠ v době nouzového stavu v České republice. Závěr...
Propedeutika kartézské souřadnicové soustavy a rozvoj funkčního myšlení žáků 1. stupně ZŠ
Ročák, Štěpán
Tato diplomová práce didakticky mapuje a popisuje nové didaktické matematické prostředí a možnosti jeho aplikace ve vyučování na 1. stupni ZŠ. V práci popisuji průběh experimentu s žáky 1. - 5. ročníku, se kterými jsem sérii úloh nového prostředí vyzkoušel a ověřil. Na základě reflexe tohoto experimentu a analýzy žákovských řešení jsem formuloval finální podobu série úloh. Průběh celého experimentu jsem vedl v souladu s konstruktivistickým edukačním stylem. V teoretické části práce uvádím důležité pojmy matematiky a její didaktiky, které jsou pro potřeby této práce podstatné a které opírám o příslušnou odbornou literaturu. Práce také obsahuje dílčí analýzu vybraných učebnicových řad s ohledem na téma práce. Součástí práce je finální ucelená série úloh využitelná ve výuce matematiky na 1. stupni základní školy, zejména pokud chce učitel s žáky cíleně rozvíjet porozumění pojmům a vztahům z matematických oblastí analytické geometrie, funkcí a posloupností.
Sítě krychle jako prostředek pro rozvíjení geometrického myšlení žáků prvního stupně ZŠ
Nová, Zdenka
Diplomová práce se zabývá tématem sítí krychle a jeho využití u žáků prvního stupně základních škol. Blíže se zabývá tvorbou a realizací úloh vhodných pro přirozené uchopení tohoto tématu u mladších žáků. Závěry jsou založeny jak na výsledcích experimentů s žáky, tak na zhodnocení vlastních pedagogických postojů v průběhu tvorby této práce.
Analýza řešitelských procesů kombinatorických úloh u žáků v 1. období raně školního věku
Tomešová, Lenka ; Slezáková, Jana (vedoucí práce) ; Jirotková, Darina (oponent)
Diplomová práce se zabývá kombinatorikou v učivu 1. stupně základní školy. Teoretická část práce se zaměřuje na charakterizování matematické oblasti kombinatorika, stručně popisuje její historický vývoj a základní typy úloh. Teoretické poznatky jsou doplněny o analýzu míry zastoupení učiva kombinatoriky v kurikulárních dokumentech, vybraných učebnicích a matematických soutěžích pro žáky 1. stupně základních škol. Nezbytnou součástí teoretické části práce jsou kapitoly zabývající se řešením kombinatorických úloh. Praktická část práce je zaměřena na analýzu řešitelských procesů kombinatorických úloh u žáků 1. období raně školního věku. KLÍČOVÁ SLOVA Kombinatorika, kombinatorická úloha, typologie kombinatorických úloh, žák 1. stupně základní školy, řešitelské strategie, analýza žákovských řešení, počet řešení
Propedeutika kartézské souřadnicové soustavy a rozvoj funkčního myšlení žáků 1. stupně ZŠ
Ročák, Štěpán
Tato diplomová práce didakticky mapuje a popisuje nové didaktické matematické prostředí a možnosti jeho aplikace ve vyučování na 1. stupni ZŠ. V práci popisuji průběh experimentu s žáky 1. - 5. ročníku, se kterými jsem sérii úloh nového prostředí vyzkoušel a ověřil. Na základě reflexe tohoto experimentu a analýzy žákovských řešení jsem formuloval finální podobu série úloh. Průběh celého experimentu jsem vedl v souladu s konstruktivistickým edukačním stylem. V teoretické části práce uvádím důležité pojmy matematiky a její didaktiky, které jsou pro potřeby této práce podstatné a které opírám o příslušnou odbornou literaturu. Práce také obsahuje dílčí analýzu vybraných učebnicových řad s ohledem na téma práce. Součástí práce je finální ucelená série úloh využitelná ve výuce matematiky na 1. stupni základní školy, zejména pokud chce učitel s žáky cíleně rozvíjet porozumění pojmům a vztahům z matematických oblastí analytické geometrie, funkcí a posloupností.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.